Shopping i USa...

Slog på stort och köpte en klocka från Marc Jacobs I Usa. Det är den här modellen som är på bilden men med brunt läderarmband istället. Föll head over heals när jag såg den :) Har hittat den för 225 dollar på nätet men jag köpte klockan för 214 dollar med lite discount. Någon som vet vad den kostar i Sverige?

Shoppade inte så jättemycket annars. Några toppar från Levis och Fossil samt örhängen till mig och lillasyster från Fossil. En tröja från Gap och en kofta med kort ärm från Urban Outfitters. Köpte även lite presenter till Jenny och Labbe som har fyllt år och lite hem till mamma och pappa.

Annars var det Henrik som fyndade mest. Han köpte Psp för nästan halva priset mot vad det kostar i Sverige och Två luvtröjor från Gap för bara 60 kr st samt Ray-ban solglasögon för 600 på en märkesoutlet.

En helt fantastisk resa..

har det verkligen varit..den här bilden är från sista kvällen, då kom en snäll
man fram och frågade om vi ville att han skulle ta kort på oss. Det ville vi gärna!
Här sitter vi med supergoda drinker som avslutning på en en härlig måltid.

Båttur i Biscayn Bay...

I Biscayn Bay låg en marina med hamn, köpcenter med affärer och restauranger. Där fanns även olika båtturer som man kunde välja på som djuphavsfiske och kändisspaning ;)

Vi åkte med en tur som tog en och en halv timme. Då fick vi se en ö där både Tom Cruice och Ophra har hus. Man kan bara komma dit med båt eller helikopter. Kändisarna har egna affärer, anställda, skolor och till och med eget postnummer.

Vi såg även ett hus där shakira spelat in musikvideor och puff daddy brukar ha sina berömda fester.

Miami..

Miami var en helt otroligt stor stad. När vi åkte dit hade vi inget hotell bokat men vi hittade en broschyr med annonser och chansade på ett hotell där. Hotellet som var ett Best Western, var helt ok det var inte alls i klass med första men och låg lite dumt till men restaurangen som låg i anslutning till hotellet vägde verkligen upp.

Det var helt otroligt att gå på strandpromenaden i Southbeach, vattnet var ljummet och det var en riktigt fin strad. Vi var inne i små butiker och spatserade omkring och tittade på de häftiga art deco husen. Helt plötsligt sprang vi på Miami inc!!

hotellet i Miami..

Nasa-Kennedy Space Center..

Vi gjorde en busstur som tog ca en timme till Nasa-Kennedy space center. Jag är inte så intresserad av rymden och teknik men själva besökten var ganska intressant. Allting var väldigt stort och man fick åka buss runt på området, gå av på olika ställen och sedan ta nästa buss när man hade tittat färdigt. Roligast var nog att åka i en rymdstimulator som stimulerade hur det var att åka upp i en rymdraket. Sedan var det roligt att de hade så mycket djur på området som krokodiler, sjökor, och sköldpaddpor...

Temaparker...

Besöken på de andra nöjesparkerna var även de helt fantastiska. Det kanske låter barnsligt men som tur har både jag och Henrik barnasinnet kvar och roades kungligt men parkerna passar faktsiskt utmärkt för vuxna också. Attraktionerna innehåller så många effekter som vatten, eld och vind så det kändes nästan som om man befanns sig mitt i en orkan som Twister handlade om eller instängd i en tunnelbana med vatten forsande mot en. Sedan åkte vi några rikigt häftiga bergochdalbanor också. Fattar inte att jag vågade! Bästa åkattraktionen tyckte vi att The Hollywood Tower var. Först var det en jätteäcklig spöktur sedan åkte man i en "hiss" och såg ut över parken för att sedan kastas rakt ner i tornet. Jag höll i mig för blotta livet ;)

SeaWorld...

Som sagt så besökte vi en hel del nöjesparker i Usa. Första dagen i Orlando gjorde vi ett stopp på Sea World. Det är som en stor djurpark med vattendjur och shower. Djuren var helt fantastiskt duktiga och söta! Bäst gillade vi parkens stora attraktion, späckhuggaren Shamu :)

Världens sötaste späckhuggare

Hemma igen från U.S.A

Nu är vi hemma igen efter en helt otrolig resa till Florida :)

Vi har sett och upplevt så mycket att det är svårt att sammanfatta.

Resan gick iallfall av stapeln den 13:de juli. Henriks mamma skjutsade oss till Landvetter. Därifrån flög vi sedan till Amsterdam. I Holland fick vi träffa personal från flygbolaget och berätta vad vi skulle göra i Usa, vart vi skulle bo m.m Sedan satte vi oss på nästa plan som tog oss till Memphis. Planet var väldigt bra för alla hade varsin bildskärm där man fick välja vilken film som man ville se eller spela spel. På planet fick vi även fylla i två olika blanketter som handlade om resan och man fick även svara på sjuka frågor som om vi hade begått någon krigsförbrytelse under andra världskriget, var terrorister eller hade blivit utvisade från Usa tidigare. Efter ett nej på alla frågorna blev vi ämtligen insläppta i Usa :)

I tullen fick vi ta av oss ytterplagg och skor sedan tog de kort på oss och vi fick även lämna fingeravtryck. Sedan blev det ytterligare en omgång med frågor om vad vi skulle göra i Usa. Efter all denna utfrågning satte vi oss på ytterligare på ett plan till Orlando. I Orlando bodde vi på ett väldigt fint hotell, Plaza international, med tre olika pooler, restauranger, snabbköp och barer. Hotellfrukosten var supergod med massa färsk frukt som jordgubbar, melon och ananas. Där fanns även pannkakor, olika nötter, ostar, och omelett med valfritt innehåll.

I Orlando besökte vi Seaworld där vi tittade på fantastiska shower med späckhuggare och delfiner. Vi var på Universial studios, Disney-Mgm studios, Disney-Epcot och Island of Adventures. En dag gjorde vi en bussutflykt till Nasa, Kennedy space center. I naturen såg vi krokodiler, stora sköldpaddor och sjökor som var jättesöta!

Vi åkte även till en jättestor outlet där man kunde köpa märkeskläder från bland annat calvin klein och ralph laurent, smycken, klockor, skor och teknik.

Efter åtta dagar i Orlando satte vi oss på ett tåg till Miami! Tågstationen låg i ett område med många hemlösa och när vi satt och väntade på tåget kom tiggare fram och ville ha pengar. Under tåg resan åkte vi förbi stora områden med husvagnar som var riktiga slumområden. Vilken kontrast till palatsen vi såg i Miami.

En dag gjorde vi nämligen en båttur där då man fick se massa kändisars hus som Tom Cruice, Ophra, Julio Iglesias, Elizabeth Taylor, Puff Daddy m.m..Husen var helt fantastiska.

I Miami promenerade vi längs strandpromenaden, var i Southbeach och Ocean Drive. Vi besökte även en jättestor mall, Aventura Mall där de hade alla märkesbutiker man kan komma på som Armani, Dior, Victoria Secret mm. Jag köpte en jättefin klocka från Marc Jacobs.

Vid vårt hotell i Miami låg en jättemysig restaurang med sittplatser utmed havet. Där tillbringade vi kvällarna med goda drinkar och tittade på alla fina båtar som lade till vid bryggan.

vårt fina hotell i Orlando

Bilderna är från det första hotellet vi bodde på i Orlando

Florida feelings..

Kan inte fatta att vi snart är på väg!!

Två veckor i Usa, Florida!!

Har lagt fram det mesta som vi ska ha med oss nu är det bara att lägga ner allt i väskan oxå.

Hoppas bara att man inte glömmer något!

Planet går 9.30 i morgon och vi landar vi först i Amsterdam och sedan är det ytterligare en mellanlandning i Memphis innan kommer fram till Orlando. Sedan ska vi bara ha grymt roligt, sola, bada, uppleva och njuta.

Kramar/ Sofia

BigBrother-stjärna..

Ytterligare en "stjärna" Samuel Aronsson, som jag inte har någon aning om vem det är skrivs det om i Aftonbladet idag. Tråkigt nog har han begått självmord i en cell i häktet. Verkar som han hade en strulig bakgrund med våldsbrott bakom sig. Det är tragiskt när sköra, labila människor får ställa upp i något sådant program. Skönt att de inte visar Big Brother längre. Känns som om det programet var fyllt med trasiga människor som letade efter bekräftelse på helt fel sätt och sedan blev det underhållning i Tv. Ingen vidare underhållning...

Dansbandsstjärnan som misshandlar sin fru..

Läste på aftonbladets hemsida att en "dansbandsstjärna" misshandlade sin fru med ett järnrör när hon inte orkade hålla fast partytältet. Suck..det finns så många sjuka människor. Samtidigt blir man så trött på kvällstidningarna. Dansbandsstjärna, då tänker man ju på någon som han i Sven-Ingvars eller kanske någon i Arvingarna. Men istället är det en person som heter Anders Selg i det för mig helt okända bandet Chinox...

Jaja..ska nog återvända till stryktvätten och dammsugningen istället för att sitta här och läsa skvaller om helt okända människor.

I en annan del av Bromma...

Jag har precis lyssnat färdigt på "I en annan del av Bromma"  av Martina Haag. Genom Buzzador har jag fått en månads fritt storytel som är är en mobiltjänst som gör det enklare att lyssna på ljudböcker. Genom att ladda ner och

installera ett program i mobiltelefonen får man tillgång till över 600 olika ljudböcker direkt i mobilen av kända författare som Jens Lapidus, Camilla Läckberg, Liza Marklund, Jan Guillou, Martina Haag och många fler.

Om du vill prova Storytel i vecka kostnadsfritt så SMS:a bokbuzz till 71160

Jag tycker att det är en väldigt bra idé eftersom man alltid har med sig mobilen och kan lyssna på böcker på resan, på väg till jobbet, på promenad eller när man ligger och solar.

I en annan del av Bromma är en fortsättning på romanen och senare filmatiseringen Underbar och älskad av alla. Uppföljaren utspelar sig 7 år efter den första boken. Bella som är romanens huvudperson är numera en gift småbarns mamma som arbetar som receptionist på Tv 4. Samtidigt som hon sitter och svarar i telefon på jobbet undrar hon om inte livet blev mer än så här? Vart tog alla hennes planer och mål vägen? Livet som skådespelerska på dramaten är utbytt mot dagis hämtningar och köttbullsstekande. Samtidigt är Bellas man, Matte i höjdpunkten av sin karriär som programledare. Han njuter av Tv-priser och kändisfester när Bella står och stampar på samma punkt.

För att få chans att ta nya tag och kunna koppla av utan sin familj är det tänkt att Bella ska åka på en charterresa medan Matte är på landet med barnen. Men sommaren blir inte alls som de har planerat...

Boken var väldigt lättlyssnad och humorisktisk. Den är intensiv och blir aldrig långtråkig. Men samtidigt är det en bok som man läser/lyssnar till en eftermiddag, skrattar lite åt och sedan lägger undan. Den ger ingent bestående intryck för mig men är en helt ok semesterunderhållning och passar utmärkt när man vill ha lite lättsmält litteratur på resan eller standen.

rasberry fields forever..

Här en del av dagens skörd av Hallon! Älskar att det finns så mycket bär och frukt i trädgården. Idag är andra gången jag länsar buskarna på hallon. Förra gången gjorde jag muffins med hallon och citron. Denna gången funder jag på att göra hallon/choklad kaka. Tidigare i veckan plockade jag tre liter vinbär. Andra frukter/bär som växer på träden här är äpple, krusbär, och plommon. Speciellt plommonen är livsfarligt goda. Förra hösten vräkte jag i mig så många att jag fick ont i magen och dessutom droppade det plommonsaft på min vita tröja. Lyckat!

Det finns en tid för allt...

Efter sommaren ska jag börja på ett nytt jobb i Nitta, förskoleklass och fritids. Ibland är måste man gå vidare för att utveckla sig själv men oj vad jag kommer att sakna mina kollegor och alla söta barn!! Fick så underbara presenter när jag slutade mitt förra jobb på Lillgården. Av två systrar fick jag den fina tavlan och av en liten pojke fick jag de fina muggarna med brickor och skedar. Har redan avnjutit rykande café latte i dem. Av en annan liten kille fick jag den fina ljuslyktan som man kan hänga utomhus. Kollegorna hade köpt en bok, tidlös, med vackra och tänkvärda ord i. Min före detta chef kom med de vackra ljusstakarna och den lilla grodprinsen. Har ju redan min prins så avstod att pussa på honom även om den är så söt så att man skulle vilja det :)

Min prins nr 2 ;)

Makeover me...

Hittade den superroliga sidan Taaz.com genom andra bloggar. Så här blev resultaten av min makeover. Någon som kan se vad jag har gjort för förändringar på bilden? :) Roade mig iallafall kungligt när jag fixade och trixade med bilder på vänner och familj..hihi..

Sommarljuv..

Här är den sommarljuva toppen som jag shoppade på Indiska igår.

Tre prinsessor på biodate med en prins...

Efter den mysiga frukosten och en slapp förmiddag åkte jag, Jenny och Linnea en sväng till Borås.

Först gick vi och kikade lite i affärerna. Jag köpte leggings och två enkla toppar på Gina, linne på J.C och en top med brodyr på Indiska till resan. Även Jenny handlade kläder till sin semestertripp.

Efter shoppingen blev det en fika på Espresso House och sedan gick vi och hämtade ut biobiljetterna som vi hade reserverat till Narnia, prins Caspian. Har läst i recensioner att denna uppföljare inte skulle vara lika bra som den första filmen. Men jag älskar att kliva in i denna fantasktiska sagovärld och få ta del i de vacka miljöerna och de underbara väsen och figurer som bor där. Filmen var fantasktiskt bra, sorglig och gripande. Vid vissa tillfällen var det svårt för oss alla tre att hålla tillbaka tårarna. Prins Caspian utspelar sig långt efter de fyra syskonen Peter, Susan,Edmund och Lucy besökte sagoriket första gången. Nu återvänder syskonen ännu en gång till Narnia för att hjälpa den unge prins Caspian att ta tillbaka tronen från sin farbror Miraz och rädda Narnia från hans tyranniska välde. De måste även försöka återställa magin och prakten i Narnia.

Frukostklubben...

Idag åt jag och lillasyster jättemysig frukost tillsammans. Först bakade vi scones och till det gjorde vi sjukt goda smoothies! Det var nog bland det godaste jag har druckit faktiskt ;)